Jak przygotować się do przeprowadzki biura?

Dynamiczny rozwój wielu młodych zespołów przyczynia się do sukcesywnego zwiększania zasięgów ogromnej liczby firm. Wiąże się to bezpośrednio z koniecznością poszukiwania większego biura lub podzieleniem całej firmy na kilka mniejszych oddziałów. Bez względu jednak na przyjętą taktykę konieczna jest wówczas relokacja wszystkich lub części pracowników. Żeby podczas przeprowadzki nie popełnić żadnego błędu, który mógłby mieć nieprzyjemne konsekwencje, należy się do niej we właściwy sposób przygotować. Skonstruowanie dobrego planu oraz wybór właściwej firmy transportowej to absolutna podstawa, nie można jednak zapominać także o paru innych szczegółach, które warto mieć na swojej uwadze jeszcze na długo przed planowanym terminem przeprowadzki. Kiedy chodzi o prowadzenie biznesu, nie ma miejsca na kompromisy – przenosiny muszą być więc zorganizowane w taki sposób, żeby nie zakłócić działalności danej firmy i nie wywołać żadnych strat. Jak zatem się do nich przygotować?

Jaki charakter ma przeprowadzka?

Jednym z podstawowych błędów jest przenoszenie absolutnie wszystkich rzeczy z jednego biura do drugiego. Warto dokładnie przemyśleć tę kwestię, ponieważ w niektórych przypadkach część z nich zdecydowanie lepiej jest sprzedać lub po prostu wyrzucić. Kiedy przeprowadzki biur obejmują jedno miasto takie jak Poznań, Warszawę czy Kraków, z łatwością można przenieść wszystkie sprzęty. Jeśli jednak przenosiny odbywają z jednego miasta do drugiego, być może nie opłaca się transportować wszystkiego. Wiele zależy też od tego, czy dana firma otwiera kolejny oddział, przenosząc tam część pracowników, czy też zmienia lokalizację całego biura. W pierwszym przypadku zdecydowanie lepiej jest pozostawić część rzeczy – na przykład meble – w starym budynku, a do nowej siedziby zakupić zupełnie nowe akcesoria. W drugim natomiast, trzeba podjąć decyzję, czy wraz ze zmianą otoczenia chcemy także odświeżyć wizerunek firmy, czy też nie. W zależności od potrzeb należy przyjąć inną strategię działania.

Sprawdzone sposoby na przeprowadzki biur

Którąkolwiek z opcji wybieramy, koniecznie będziemy musieli wykorzystać usługi transportowe profesjonalnej firmy. Tylko w ten sposób możemy liczyć na sprawną przeprowadzkę, która nie obniży wydolności przedsiębiorstwa, którym zarządzamy. Mając do dyspozycji odpowiednio dużą flotę pojazdów oraz usługi wyszkolonego personelu, możemy być pewni, że przeprowadzka odbędzie się wyjątkowo sprawnie. Żeby jednak pomóc zarówno samym sobie, jak i osobom odpowiedzialnym za przenosiny, warto zastosować kilka sprawdzonych sposobów. Przede wszystkim należy bardzo dokładnie opisać sprzęt komputerowy tak, żeby po rozpakowaniu w nowym miejscu każdy z pracowników mógł bez problemu znaleźć swoje narzędzie pracy. Dobrze jest też dokonać szczegółowych pomiarów przenoszonych mebli i sprzętów, żeby w nowych biurze uniknąć przykrej niespodzianki. Zabezpieczeniem wszystkich naszych rzeczy powinna zająć się z kolei firma przeprowadzkowa, która dysponuje po prostu odpowiednimi narzędziami oraz sprzętem.